El desdoblament de l'N-II o el joc dels despropòsits

No deixa de ser curiós, per no uti­lit­zar una altra expressió, que l'N-II, una de les car­re­te­res més tran­si­ta­des de les comar­ques giro­ni­nes i la con­nexió de Cata­lu­nya amb la resta d'Europa, sigui jus­ta­ment la via on les obres de millora es facin més len­ta­ment. Les obres de des­do­bla­ment que s'estan fent en aquesta car­re­tera no poden anar pit­jor: ara fa nou mesos es van sus­pen­dre els tre­balls que es feien entre Maçanet de la Selva i Sils, i la set­mana pas­sada –a causa també dels pro­ble­mes econòmics que té l'empresa cons­truc­tora– es va dei­xar de tre­ba­llar en el tram de Cal­des a Sils. O el que és el mateix, des del 1995 (any en què l'ales­ho­res minis­tre d'Obres Públi­ques, Josep Bor­rell, va anun­ciar que les obres esta­rien en marxa), en el tram gironí l'Estat només ha enlles­tit els tre­balls de des­do­bla­ment entre For­nells de la Selva i Cal­des de Mala­ve­lla, d'un recor­re­gut de vuit quilòmetres i que va tri­gar qua­tre anys a aca­bar. Si això no és una ver­go­nya, que algú ens ho expli­qui. És cert que la situ­ació econòmica afecta mol­tes empre­ses cons­truc­to­res, però això no pot ser­vir d'excusa a l'Estat per treure's el pro­blema de sobre. Milers de ciu­ta­dans resul­ten afec­tats diària­ment pels pro­ble­mes de trànsit d'aquesta via, col·lap­sada sobre­tot pel pas de cami­ons, i la sen­sació és que ningú se'n res­pon­sa­bi­litza. Les obres van a un ritme penós, i les reper­cus­si­ons en la vida diària de per­so­nes i empre­ses són grans. L'Estat, men­tres­tant, amaga el cap sota l'ala i ens parla dels nom­bro­sos pro­ces­sos admi­nis­tra­tius de l'obra. I el dele­gat del govern a Girona, en comp­tes de bara­llar-se amb Madrid per defen­sar els nos­tres interes­sos, es limita a fer de cor­retja de trans­missió d'unes excu­ses que estem tips de sen­tir.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.