L'hostaleria de Girona ha tingut un descens mitjà de la facturació del 30%

L'associació del sector a la ciutat ho atribueix, entre altres factors, al «gran creixement de l'oferta»

El des­cens de la fac­tu­ració d'alguns esta­bli­ments de l'hos­ta­le­ria es va situar l'any pas­sat en el 50%, segons va des­ta­car Nico­lazzi. «N'hi ha que han hagut de ple­gar», va indi­car. El pre­si­dent de l'Asso­ci­ació d'Hos­ta­le­ria de Girona i Radial atri­bu­eix aquesta situ­ació a dife­rents fac­tors, entre els quals hi ha l'incre­ment de l'oferta i la bai­xada de preus. Com a solució per fer front a aquesta situ­ació, con­si­dera que cal fer una pla­ni­fi­cació a llarg ter­mini. «Faria falta un òrgan turístic que englobés ins­ti­tu­ci­ons i ens pri­vats per estruc­tu­rar l'oferta tant de Girona com de la comarca», manté Nico­lazzi. El pre­si­dent de l'asso­ci­ació va des­ta­car que en el període 2008-2010 s'han inau­gu­rat unes 1.000 habi­ta­ci­ons d'hotel més al Gironès. «Aquest crei­xe­ment tan des­me­su­rat en un espai reduït està cau­sant pro­ble­mes», manté.

L'alcal­dessa de Girona, Anna Pagans, va lloar ahir, durant l'acte a l'hotel Ultònia, la tasca de l'asso­ci­ació i va defen­sar «un tre­ball con­junt per afron­tar el con­text econòmic i crear ocu­pació».

El pre­si­dent de l'Asso­ci­ació d'Hos­ta­le­ria de Girona i Radial va fer la pro­posta que «Girona esde­vin­gui la capi­tal gas­tronòmica de Cata­lu­nya», ja que con­si­dera que té «pro­fes­si­o­nals, talent i pro­ducte» per ser-ho.

A l'acte d'ahir es van entre­gar els IV Pre­mis Destí Girona a El Celler de Can Roca, per la con­cessió de la ter­cera estre­lla Mic­he­lin al res­tau­rant dels ger­mans Roca i perquè «pas­se­gen el bon nom i la bona gas­tro­no­mia de Girona arreu del món»; a Sal­va­dor Sunyer, per la difusió cul­tu­ral del ter­ri­tori i l'èxit crei­xent del fes­ti­val Tem­po­rada Alta; i a Isa­bel de Soler, tre­ba­lla­dora del depar­ta­ment de Turisme de l'Ajun­ta­ment de Girona durant 42 anys i exdi­rec­tora de l'Ofi­cina de Turisme de Girona. L'asso­ci­ació també va entre­gar els guar­dons de par­ti­ci­pació als 34 res­tau­rants que van pren­dre part en la XXIX Set­mana Gas­tronòmica Giro­nina 2009.

El sector turístic gironí, present a Fitur

El Patronat de Turisme Costa Brava, en representació del conjunt de les destinacions turístiques gironines, serà present a la fira internacional de turisme de Madrid, Fitur, que es portarà a terme des de dimecres fins diumenge. L'espai Costa Brava, de 121 m², té la participació, a més del patronat, dels municipis de Castell-Platja d'Aro i Roses. Lloret de Mar i Blanes ocuparan un espai propi diferenciat dins la zona Costa Brava. L'espai Pirineus, de 30 m², integrarà la marca Pirineu de Girona i els municipis de Puigcerdà i la Vall d'en Bas, el Consell Comarcal de la Cerdanya i les estacions d'esquí i de muntanya de la Molina i la vall de Núria. Es faran presentacions, degustacions de productes gastronòmics i hi haurà una projecció de vídeos promocionals dedicats al Centenari de la Costa Brava.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.