Un cop de mar mata dos passatgers d'un vaixell davant la costa de Begur

El vaixell va atracar anit al port de Barcelona per evacuar sis ferits més

L'acci­dent es va pro­duir a 24 milles de la costa de Begur quan el cre­uer, on viat­ja­ven 1.350 pas­sat­gers i 580 tri­pu­lants, va rebre l'impacte d'un cop de mar amb ona­des de fins a 8 metres, segons va infor­mar la com­pa­nyia de la nau Louis Crui­ses, d'ori­gen xipri­ota. L'onada va impac­tar con­tra el Louis Majesty, amb ban­dera mal­tesa, i va tren­car els vidres de les fines­tres del cinquè pis, on hi havia les dues per­so­nes que van morir, de naci­o­na­li­tat ita­li­ana i ale­ma­nya. Arran de l'acci­dent, una desena de per­so­nes més van resul­tar feri­des, entre les quals hi ha una dona de 62 anys que es va frac­tu­rar greu­ment les dues cames.

Després que succeís l'acci­dent, el capità del vai­xell va deci­dir tor­nar cap al port de Bar­ce­lona per eva­cuar els cadàvers de les dues vícti­mes i els ferits, que van ser tras­lla­dats a diver­sos cen­tres hos­pi­ta­la­ris de la ciu­tat.

El cre­uer havia de durar dotze dies i el vai­xell havia sor­tit de Gènova i havia fet parada a Mar­se­lla abans d'empren­dre un tra­jecte fins a Tànger, Casa­blanca, Tene­rife, Lan­za­rote, Cadis i Car­ta­gena, on havia fet l'última escala. El vai­xell tenia pre­vist fer ahir al matí una parada a Bar­ce­lona, però, segons va infor­mar Sal­va­ment Marítim, final­ment el capità del Louis Crui­ses va can­cel·lar fer-hi escala per motius que encara es des­co­nei­xen, però que pro­ba­ble­ment tenen a veure amb el mal temps, ja que durant la mati­nada d'ahir diver­sos ports van res­trin­gir l'accés pel mal estat de la mar. El vai­xell tenia pre­vist atra­car avui a Gènova, on havia d'aca­bar el viatge.

Quan Sal­va­ment Marítim es va assa­ben­tar de l'acci­dent, va aler­tar el Ser­vei d'Emergències Mèdiques (SEM), que va enviar qua­tre ambulàncies al moll de la Fusta de Bar­ce­lona, en espera que arribés el vai­xell amb les vícti­mes de l'acci­dent.

Eren cap a tres quarts de nou del ves­pre quan el vai­xell va arri­bar al port de Bar­ce­lona conduït per embar­ca­ci­ons de la Guàrdia Civil i de Sal­va­ment Marítim. El vai­xell va atra­car a la ter­mi­nal A de la zona de vai­xells de cre­uer de luxe, on pocs minuts abans havien arri­bat les ambulàncies del SEM i agents de la poli­cia portuària, de la Guàrdia Urbana, la Guàrdia Civil i la Policía Naci­o­nal. Poc després, cap a tres quarts de nou, va arri­bar a la ter­mi­nal el cotxe judi­cial i la Guàrdia Urbana va tallar el pas fins a la ter­mi­nal A. A l'hora de tan­car aquesta edició, estava pre­vist que el jutge dugués a terme l'aixe­ca­ment dels dos cadàvers i que els ferits fos­sin tras­lla­dats fins a diver­sos hos­pi­tals de Bar­ce­lona.

La Guàrdia Civil s'ha fet càrrec de la inves­ti­gació, igual que el jut­jat d'ins­trucció número 19 de Bar­ce­lona, que estava ahir de guàrdia. Segons van expli­car ahir fonts poli­ci­als, està pre­vist que en els dies vinents es faci decla­rar tots els pas­sat­gers del vai­xell per acla­rir com van anar els fets i si, com tot indica, l'acci­dent va ser impre­vi­si­ble. Les matei­xes fonts van asse­gu­rar que serà l'auto­ri­tat portuària qui deci­dirà quan reprendrà la marxa el vai­xell. No es des­carta, però, que alguns pas­sat­gers es que­din a Bar­ce­lona.

El vent de garbí que xoca amb el llevant

TURA SOLER

El cop de mar que va causar l'accident el va ocasionar el canvi sobtat del vent, en començar a bufar el garbí, darrere del llevant, segons va observar l'expert meteoròleg de l'Estartit Josep Pascual. Al matí, el mar estava calmat, però a la tarda es va remoure de manera sobtada i es van començar a formar onades de 3 metres mogudes pel llevant. Però, a més a més, va observar el meteoròleg, a la tarda es van començar a moure corrents de garbí, que en topar amb el llevant aixeca ones molt més altes. Pascual recorda que el Mediterrani és un mar «enganyós» perquè la distància entre onada i onada, que a l'Atlàntic sol ser com a mínim de 200 o 300 metres, al Mediterrani és molt més curta (d'uns 70 metres) i això dificulta molt més la navegació.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.