Educació

Educació

Un estudi d'USTEC constata que calen més professors als instituts

Segons dades del sindicat, d'aquí a cinc anys hi haurà un 13,3% més d'alumnes als centres gironins

Es reclama un increment de les plantilles

“No hi ha píndo­les mira­cu­lo­ses per com­ba­tre el fracàs esco­lar, és una sim­ple qüestió de relació entre pro­fes­sors moti­vats i alum­nes en con­di­ci­ons còmodes i ade­qua­da­ment esco­la­rit­zats”. Aquesta va ser la reflexió feta ahir pels res­pon­sa­bles del sin­di­cat USTEC-STEs a Girona durant la pre­sen­tació d'un estudi demogràfic per mitjà del qual es cons­tata que no es poden con­ge­lar les plan­ti­lles, perquè el nom­bre d'alum­nes con­ti­nua crei­xent.

Pel que fa als ins­ti­tuts, el sin­di­cat asse­gura que acu­mu­la­ran un 13,3% més d'alum­nes d'aquí a cinc anys, que suposa un 2,6% de crei­xe­ment intera­nual cons­tant. Això suposa pas­sar de 45.398 alum­nes de secundària durant el curs 2010/2011 a 51.434 el curs 2015/2016. “Això es tra­du­eix necessària­ment en el fet que cal incre­men­tar les plan­ti­lles i pas­sar dels 66 ins­ti­tuts actu­als a almenys 75 en cinc cur­sos, és a dir que s'hau­rien de cons­truir dos nous ins­ti­tuts cada any”, segons va mani­fes­tar el por­ta­veu d'USTEC-STEs a Girona, Xavier Díez.

“A Cata­lu­nya hi ha un mes­tre per cada 18,53 alum­nes, una ràtio només superada per Anda­lu­sia”, segons van indi­car els res­pon­sa­bles del sin­di­cat. El sin­di­cat demana diàleg a la con­se­llera d'Ense­nya­ment, Irene Rigau, i afirma que alguns mis­sat­ges “han creat inqui­e­tud”.

Segons el crei­xe­ment demogràfic i les jubi­la­ci­ons pre­vis­tes de mes­tres i pro­fes­sors, USTEC-STEs pre­veu que cal­dran 404 pro­fes­sors més a esco­les i ins­ti­tuts aquest any, 460 el 2012, 489 el 2013 i 502 nous docents el 2014.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.