L'hospital de Blanes va atendre l'any passat 3.000 consultes externes més que el 2007

Augmenta la cirurgia menor ambulatòria i el nombre d'urgències s'estabilitza

Tot i que l'acti­vi­tat quirúrgica creix en un miler d'ope­ra­ci­ons res­pecte al 2007, aquest incre­ment es con­cen­tra bàsica­ment en la cirur­gia menor ambu­latòria, és a dir, la que no neces­sita ingrés hos­pi­ta­lari. En con­cret, aquesta acti­vi­tat ha regis­trat un aug­ment d'un 79%. Aques­tes són algu­nes de les dades que conté la memòria de la Cor­po­ració de Salut del Maresme i la Selva, que ges­ti­ona, entre altres cen­tres, l'hos­pi­tal de Bla­nes.

Les urgències s'han man­tin­gut força esta­bles, amb només 605 més que el 2007. De les 46.022 con­sul­tes que es van aten­dre en aquest ser­vei fa dos anys es va pas­sar, l'any pas­sat, a 46.627. Així, el nom­bre d'urgències que s'ate­nen per dia és de 127 de mit­jana. La direcció del cen­tre argu­menta que amb la millora del ser­vei d'urgències ha dis­minuït el temps d'espera dels paci­ents.

La quan­ti­tat de pro­ves diagnòsti­ques es va incre­men­tar en el seu con­junt en 993, però l'aug­ment es va pro­duir prin­ci­pal en les mamo­gra­fies (500 més que el 2007) i en les eco­gra­fies (1.337 més).

Pel que fa als cen­tres d'atenció primària que ges­ti­ona la Cor­po­ració -els de Llo­ret i Tossa-, en la memòria consta que les visi­tes urgents han bai­xat en gai­rebé 6.000, pas­sant de les 64.867 del 2007 a les 58.929 de l'any pas­sat. I també ha expe­ri­men­tat un des­cens l'atenció domi­ciliària: men­tre que el 2007 es van ver prop de 6.000 visi­tes a domi­cili, el 2008 se'n van fer 5.335.

Menys reclamacions

Si bé en la memòria les dades sobre el nombre de reclamacions, queixes i suggeriments i agraïments no estan desglossades pels diferents centres que gestiona, la Corporació de Salut del Maresme i la Selva va rebre l'any passat, en conjunt, un menor nombre de reclamacions, queixes i suggeriments i un major nombre d'agraïments que el 2007. De les 532 reclamacions que es van presentar el 2007, es va passar, l'any passat, a 315. Es tracta de 217 reclamacions menys en un any. Fa dos anys, la Corporació va rebre 4.021 queixes i suggeriments, i l'any passat, 3.902. En canvi, el capítol d'agraïments millora, encara que lleugerament: el 2007, aquesta institució va rebre 66 agraïments, i l'any passat, 75.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.