Comunicació

l'entrevista

“Sempre em preocupa l'ànima de la marca”

Com valora el ter­cer anunci del Medi­terrània­ment per a Estre­lla Damm?

Estem molt con­tents. La història al cap de Creus, amb El Bulli com a lloc cen­tral, ens ajuda molt a trans­me­tre l'ànima de la marca. És molt impor­tant saber tro­bar la manera relle­vant de trans­me­tre-la perquè, al final, es busca que con­tinuï exis­tint aquesta con­nexió emo­ci­o­nal entre aquesta marca i el públic final.

Ja és l'anunci de l'estiu.

Sí, i ens sem­bla mera­vellós. Ve a capi­ta­lit­zar aquest moment i tenim raons més que sufi­ci­ents per pros­se­guir en aquest camí. Sem­pre inten­tant sor­pren­dre i con­ti­nuar con­nec­tat amb la gent.

I ja té pen­sat l'anunci de l'any vinent?

El lloc no, però sé el que vol­dria. El tinc al cap, però no depèn només de mi.

Man­tindrà l'ànima del relat?

Sí. El que més m'agrada no és cadas­cun dels anun­cis sinó que el valor és la con­sistència dels últims tres anys, comu­ni­cant en la mateixa direcció.

Com defi­neix Medi­terrània­ment?

La manera de viure que tenim, un estil de vida molt ampli, amb un eixos que són la gas­tro­no­mia, el sol, les plat­ges, la geo­gra­fia, la gent... que poden ser explo­tats de manera molt diversa, però també hi ha uns valors en comú, amb un posi­ti­visme molt democràtic.

Què li trans­met el nou anunci?

Una rea­li­tat molt nor­mal. Gent que vol pen­car a l'estiu per tenir un futur dins d'El Bulli i la sen­sació de sal, sol, calor, aigua... Però també hem transmès la capa­ci­tat de somiar que té molta gent.

L'èxit d'un anunci ha d'anar lli­gat també a l'èxit de ven­des del pro­ducte?

És fona­men­tal! Un anunci que no ajuda a ven­dre més, no té cap sen­tit.

Què el pres­si­ona més: tro­bar l'ànima del pro­ducte o el minu­tatge de l'espot?

El minu­tatge no em pre­o­cupa gens. L'única cosa que em pre­o­cupa és l'ànima de la marca: ser capaç d'enten­dre-la, iden­ti­fi­car-la i trans­me­tre-la d'una manera que sigui relle­vant per a la gent.

Com és que ara hi ha tan­tes bones agències de publi­ci­tat al nos­tre país?

Hones­ta­ment, no crec que n'hi hagi tan­tes. Es fa molta publi­ci­tat i hi ha bons pro­fes­si­o­nals, però la publi­ci­tat també és capaç del millor i del pit­jor. I la dua­li­tat fa que els extrems es dife­renciïn molt.

En temps de crisi, què han de trans­me­tre les mar­ques als con­su­mi­dors?

El mateix de sem­pre. No ha de ser dife­rent. Sí que podem modu­lar el mis­satge i, sobre­tot, sem­pre hem de ser molt res­pec­tu­o­sos amb la gent. Molt! Moltíssim!

Par­lem de per­so­nes i no de con­su­mi­dors.

És que no podem obli­dar mai que les per­so­nes que fem els anun­cis abans som per­so­nes i no cli­ents de...

Per què com­pa­nyies com Nike, Apple i Coca-Cola tenen un públic tan fidel?

Perquè són res­pec­tu­o­sos i trac­ten la gent com a per­so­nes, no cli­ents.

Com trans­forma inter­net el sec­tor?

Bàsica­ment, ha aju­dat a enten­dre que les mar­ques no per­se­guei­xin els con­su­mi­dors sinó que gai­rebé t'obliga a ser el sufi­ci­ent­ment atrac­tiu perquè siguin els con­su­mi­dors que et tro­bin a tu.

Es veu com un home de mar­ques?

Sí, força. Al final, la marca et dóna una garan­tia, depèn del que vul­guis cada vegada: inno­vació, qua­li­tat... En el fons, molts ho som, molt més del que pen­sem.

Què ha de des­per­tar la publi­ci­tat?

Esta­rem d'acord que l'impuls de com­prar, però sobre­tot ha de con­nec­tar, aquesta és la paraula clau. La publi­ci­tat, al final, fun­ci­ona com un alta­veu.

Una pre­missa per­so­nal?

Sem­pre dic als cli­ents que la gent escolta molt poc el que diuen les mar­ques però mira el que fan. Per això són molt més impor­tants els fets que les parau­les.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.