l'entrevista
“Sempre em preocupa l'ànima de la marca”
Com valora el tercer anunci del Mediterràniament per a Estrella Damm?
Estem molt contents. La història al cap de Creus, amb El Bulli com a lloc central, ens ajuda molt a transmetre l'ànima de la marca. És molt important saber trobar la manera rellevant de transmetre-la perquè, al final, es busca que continuï existint aquesta connexió emocional entre aquesta marca i el públic final.
Ja és l'anunci de l'estiu.
Sí, i ens sembla meravellós. Ve a capitalitzar aquest moment i tenim raons més que suficients per prosseguir en aquest camí. Sempre intentant sorprendre i continuar connectat amb la gent.
I ja té pensat l'anunci de l'any vinent?
El lloc no, però sé el que voldria. El tinc al cap, però no depèn només de mi.
Mantindrà l'ànima del relat?
Sí. El que més m'agrada no és cadascun dels anuncis sinó que el valor és la consistència dels últims tres anys, comunicant en la mateixa direcció.
Com defineix Mediterràniament?
La manera de viure que tenim, un estil de vida molt ampli, amb un eixos que són la gastronomia, el sol, les platges, la geografia, la gent... que poden ser explotats de manera molt diversa, però també hi ha uns valors en comú, amb un positivisme molt democràtic.
Què li transmet el nou anunci?
Una realitat molt normal. Gent que vol pencar a l'estiu per tenir un futur dins d'El Bulli i la sensació de sal, sol, calor, aigua... Però també hem transmès la capacitat de somiar que té molta gent.
L'èxit d'un anunci ha d'anar lligat també a l'èxit de vendes del producte?
És fonamental! Un anunci que no ajuda a vendre més, no té cap sentit.
Què el pressiona més: trobar l'ànima del producte o el minutatge de l'espot?
El minutatge no em preocupa gens. L'única cosa que em preocupa és l'ànima de la marca: ser capaç d'entendre-la, identificar-la i transmetre-la d'una manera que sigui rellevant per a la gent.
Com és que ara hi ha tantes bones agències de publicitat al nostre país?
Honestament, no crec que n'hi hagi tantes. Es fa molta publicitat i hi ha bons professionals, però la publicitat també és capaç del millor i del pitjor. I la dualitat fa que els extrems es diferenciïn molt.
En temps de crisi, què han de transmetre les marques als consumidors?
El mateix de sempre. No ha de ser diferent. Sí que podem modular el missatge i, sobretot, sempre hem de ser molt respectuosos amb la gent. Molt! Moltíssim!
Parlem de persones i no de consumidors.
És que no podem oblidar mai que les persones que fem els anuncis abans som persones i no clients de...
Per què companyies com Nike, Apple i Coca-Cola tenen un públic tan fidel?
Perquè són respectuosos i tracten la gent com a persones, no clients.
Com transforma internet el sector?
Bàsicament, ha ajudat a entendre que les marques no persegueixin els consumidors sinó que gairebé t'obliga a ser el suficientment atractiu perquè siguin els consumidors que et trobin a tu.
Es veu com un home de marques?
Sí, força. Al final, la marca et dóna una garantia, depèn del que vulguis cada vegada: innovació, qualitat... En el fons, molts ho som, molt més del que pensem.
Què ha de despertar la publicitat?
Estarem d'acord que l'impuls de comprar, però sobretot ha de connectar, aquesta és la paraula clau. La publicitat, al final, funciona com un altaveu.
Una premissa personal?
Sempre dic als clients que la gent escolta molt poc el que diuen les marques però mira el que fan. Per això són molt més importants els fets que les paraules.
Enllaços relacionats
Notícies de ...
Publicat a
- El Punt. Barcelonès Nord 22-06-2011, Pàgina 17
- El Punt. Barcelona 22-06-2011, Pàgina 17
- El Punt. Camp de Tarragona 22-06-2011, Pàgina 17
- El Punt. Comarques Gironines 22-06-2011, Pàgina 20
- El Punt. Penedès 22-06-2011, Pàgina 17
- El Punt. Maresme 22-06-2011, Pàgina 17
- El Punt. Vallès Occidental 22-06-2011, Pàgina 17