Ryanair, més a prop del Prat

La reducció d'un 15% de les taxes de navegació facilita l'objectiu de la companyia d'operar a Barcelona

Rya­nair ha començat el dar­rer any una estratègia pública de pressió a l'orga­nisme aero­por­tu­ari espa­nyol AENA per pre­pa­rar la seva arri­bada a l'aero­port de Bar­ce­lona. Amb l'inici de les ope­ra­ci­ons a Madrid, la com­pa­nyia va tren­car l'estratègia de no volar als grans aero­ports euro­peus, on les tari­fes i la logística enca­rei­xen molt més els cos­tos que en aero­ports secun­da­ris. A Frank­furt, Lon­dres, París i Roma, la com­pa­nyia aèria con­ti­nua volant en aero­ports secun­da­ris, molts dels quals situ­ats a un cen­te­nar o més de quilòmetres de la capi­tal. A Bar­ce­lona fins ara ha fet el mateix, con­cen­trant els vols a Girona i Reus. Però a Bar­ce­lona hi ha un negoci local atra­ient. El pont aeri diari entre la capi­tal cata­lana i Madrid con­ti­nua sent una de les rutes amb més trànsit del món. Algu­nes infor­ma­ci­ons recents han apun­tat que aquest mer­cat és l'objec­tiu prin­ci­pal de Rya­nair, on faria la com­petència directa a Ibe­ria, Spa­nair o Air Europa. La com­pa­nyia aèria irlan­desa de baix cost va anun­ciar l'any pas­sat la seva intenció de volar des del Prat, però va denun­ciar que si no ho havia fet encara era perquè les tari­fes aero­portuàries espa­nyo­les esta­ven entre les més cares d'Europa i perquè la com­pa­nyia reque­ria faci­li­tats pel que fa a l'embar­ca­ment i desem­bar­ca­ment de pas­sat­gers. Una de les claus del negoci de les com­pa­nyies de baix cost és l'estada a terra dels avi­ons el mínim temps pos­si­ble, una opció que es fa molt més difícil als grans aero­ports, més mas­si­fi­cats. Però el dar­rer mig any algu­nes coses han can­viat a Bar­ce­lona. Per començar, el tras­llat de les grans com­pa­nyies aèries a la ter­mi­nal T1 ha alli­be­rat molts espais i temps d'embar­ca­ment a la T2, que s'ha des­ti­nat sobre­tot a les com­pa­nyies de baix cost. Però, a més, ahir el Congrés va apro­var el decret llei que regula el trànsit aeri i que, segons el minis­tre de Foment, per­metrà aba­ra­tir un 15% les tari­fes de nave­gació aèria. A Bar­ce­lona, enguany, aques­tes tari­fes cos­ten 255,33 euros per vol, sigui d'arri­bada o de sor­tida. Amb la rebaixa pro­gres­siva, en dos anys es podrien situar en 217 euros. Rya­nair hau­ria reser­vat drets d'ater­ratge i enlai­ra­ment per aquest estiu a l'aero­port de Bar­ce­lona, però fonts del sec­tor apun­ten que la com­pa­nyia podria retar­dar l'estrena fins a la tem­po­rada d'hivern, a pocs mesos de l'inici de la rebaixa de tari­fes.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.