Infraestructures

infraestructures

El Senat aprova la gratuïtat de l'AP-7 en els trams gironins

La cambra va donar ahir llum verd a la moció del grup de l'Entesa en què s'insta el govern de l'Estat a eliminar el peatge des de la frontera de la Jonquera fins a Maçanet mentre durin les obres de l'A-2

La comissió de Foment del Senat va apro­var ahir una moció pre­sen­tada pel grup de l'Entesa, que va més enllà de la petició dels alcal­des de la comarca de la Selva en ins­tar el govern de l'Estat a eli­mi­nar el peatge de l'AP-7 en tots els trams de les comar­ques giro­ni­nes, és a dir, entre la Jon­quera i Maçanet de la Selva, i no només entre Girona i Maçanet com fa temps que dema­nen de manera unitària els alcal­des de la Selva, men­tre no esti­guin aca­ba­des les obres de des­do­bla­ment de l'A-2.

La moció va poder tirar enda­vant gràcies als vots a favor dels sena­dors del PP, ja que els del PSOE hi van votar en con­tra.

El vot favo­ra­ble del PP tam­poc no va ser gratuït. El ponent de la moció i sena­dor de l'Entesa per Tar­ra­gona, Pere Muñoz, va haver d'accep­tar una esmena del PP, que aporta l'argu­ment que cal ate­nir-se a un reial decret del 2011 que pre­veu la libe­ra­lit­zació dels peat­ges d'auto­pis­tes en cas de pro­ble­mes vials i a través d'acords entre el govern esta­tal amb les con­ces­sionàries, en aquest cas, Adisa.

Es va deses­ti­mar una altra esmena del grup soci­a­lista, que ins­tava a aca­bar les obres a l'A-2 però sense ni sen­tir par­lar de la gratuïtat dels peat­ges.

La ini­ci­a­tiva ha estat ben­vin­guda tant pel Con­sell Comar­cal de la Selva com per alcal­des de pobla­ci­ons afec­ta­des com ara Sils, Riu­de­llots de la Selva i Figue­res. Tots han mani­fes­tat que es tracta d'una rei­vin­di­cació que fan des de fa anys, i tot i reconèixer que l'apro­vació de la moció pel Senat pot repre­sen­tar un pas enda­vant polític, es mani­fes­ten escèptics sobre la seva mate­ri­a­lit­zació a curt ter­mini. De fet, en la moció, que va ser pre­sen­tada el mes de febrer pas­sat, es pretén que la gratuïtat s'apli­qui aquest mateix estiu, a causa del gran volum de trànsit que implica en aques­tes zones la tem­po­rada turística.

No és vin­cu­lant

En tot cas, la moció del Senat no és vin­cu­lant, perquè cor­res­pon al govern apli­car aquesta mena de deci­si­ons. A part, si s'acabés apli­cant una reso­lució d'aquesta mena seria el mateix Estat qui hau­ria d'indem­nit­zar Acesa per les pèrdues oca­si­o­na­des, amb una quan­ti­tat que hau­ria de ser equi­va­lent al trànsit que s'hagués dei­xat de cobrar. Pre­ci­sa­ment, fonts d'Acesa van decli­nar ahir fet cap mena de decla­ració sobre l'acord del Senat.

LA XIFRA

60.000
vehicles al dia
són els que circulen aproximadament per l'AP-7 els mesos d'estiu, quan més trànsit hi ha

LA FRASE

Em sembla molt positiu. A banda de l'estat de l'N-II, l'autopista està sota mínims
Consol Cantenys
presidenta del consell comarcal de l'alt empordà

LA FRASE

És una molt bona notícia. Des de les poblacions de la Selva ja fa temps que reclamem el mateix.
Jordi Iglesias
president del consell comarcal de la selva
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.