Infraestructures

opinió

Prou provisionalitat. Un altre retard no!

Aquí el debat és un altre. Molt més profund, molt menys demagògic

Entre incom­pli­ments de l'admi­nis­tració, sus­pen­si­ons de paga­ments de cons­truc­to­res i pica­ba­ra­lles polítiques, l'N-II s'ha con­ver­tit en el mal somni quo­tidià de molts giro­nins. De gent de bona fe que no entén com es pot pla­ni­fi­car tan mala­ment una de les vies de vital importància per a les nos­tres comar­ques.

Si a això hi afe­gim les obres con­ti­nu­a­des i simultànies que s'estan fent en dife­rents trams de l'auto­pista AP-7 de Figue­res a Girona, el pano­rama és real­ment deso­la­dor per a milers de con­duc­tors que no tenen més remei que cir­cu­lar-hi. A l'auto­pista, i a causa de les obres, els car­rils s'estre­nyen amb el con­següent perill que això suposa quan el cotxe del cos­tat resulta que és un camió de gran tonatge. Millo­rar les con­di­ci­ons de segu­re­tat men­tre duren les obres ha de ser una de les obli­ga­ci­ons del con­ces­si­o­nari. I si la via ràpida que ha de ser una auto­pista deixa de ser-ho per qual­se­vol raó, encara que sigui per unes obres de millora, el con­ces­si­o­nari no ha de cobrar el ser­vei. En qual­se­vol àmbit domèstic això seria així. És de sen­tit comú que l'auto­pista hau­ria de ser gratuïta quan deixa de fer la funció per a la qual ha estat cre­ada.

Segu­ra­ment, les obres de l'auto­pista aca­ba­ran abans que les de l'N-II, al pas que anem. El nou retard en el seu des­do­bla­ment, ara amb l'excusa de la crisi, clama al cel. El més greu no és que només s'han des­do­blat 8 quilòmetres –que ja n'és, de greu– sinó que, ara com ara, ningú és capaç d'asse­gu­rar quan es repren­dran les obres. Ni els nou morts dels últims sis mesos en acci­dents de trànsit –els últims, els dos nois de Vidre­res morts recent­ment prop de Sils– han fet pujar els colors a la cara dels res­pon­sa­bles d'aquesta bar­ba­ri­tat. L'alt volum de trànsit i la peri­llo­si­tat que s'hi viu diària­ment és el maca­bre tes­ti­moni que els res­pon­sa­bles polítics, als quals per­toca aca­bar allò que han començat, no en saben res, de pla­ni­fi­cació ni de pre­visió.

Com saben, la supressió de la limi­tació dels 80 quilòmetres per hora als acces­sos a Bar­ce­lona és el gran tema de debat polític a Cata­lu­nya, aquests dies. A Girona, el debat de Bar­ce­lona ens el mirem amb certa enveja. Aquí el debat és un altre. Molt més pro­fund, molt menys demagògic. Aquí, ens hi juguem la vida.

Pot­ser sí que caldrà començar a pen­sar a plan­tar cara i mobi­lit­zar-nos per dir que prou pro­vi­si­o­na­li­tat! Pot­ser sí que hau­rem de començar a aixe­car la veu per fer-nos sen­tir i per dir que no estem dis­po­sats, de cap manera, a adme­tre un altre retard.

Ens hi juguem massa coses.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.