ICV reclama la paternitat del rebuig a la construcció de laterals a l'autopista C-32, al Maresme

El debat sobre la neces­si­tat o no de cons­truir una altra infra­es­truc­tura al Maresme, al cos­tat de l'auto­pista C-32, con­ti­nua vigent entre les for­ma­ci­ons polítiques. Dins la diver­si­tat de cri­te­ris en el si de CiU sobre si aquesta és la millor solució per resol­dre els pro­ble­mes de mobi­li­tat a la comarca, ara és ICV-EUiA la que recorda que va ser aquesta for­mació la pri­mera d'opo­sar-se fron­tal­ment a la cons­trucció dels late­rals.

El dipu­tat eco­so­ci­a­lista Sal­va­dor Milà va apun­tar que el seu par­tit, en el marc del pla ter­ri­to­rial metro­po­lità de Bar­ce­lona, ja va fer un seguit d'apor­ta­ci­ons el mes de maig pas­sat, entre les quals «que­dava ben clara la nos­tra nega­tiva a accep­tar auto­vies paral·leles a les auto­pis­tes». Milà comenta que, en el cas del Maresme, les pro­pos­tes van ser «la supressió del peatge tron­cal a l'actual C-32 –amb la intro­ducció d'un peatge dis­su­a­siu a la con­nexió nord amb l'AP- 7 i l'A-2; la intro­ducció d'un car­ril BUS-VAO entre Mont­gat i Mataró, dins la reserva actual de l'auto­pista, i la millora de la con­nec­ti­vi­tat amb les vies de comu­ni­cació trans­ver­sal entre mar i mun­ta­nya».

El sud i el nord

Pel dipu­tat, les solu­ci­ons a la mobi­li­tat que cal tro­bar al Maresme són dife­rents si es tracta del sud o del nord. «Pel que fa a la zona sud, apos­tem per una ronda interur­bana a través d'una via estruc­tu­ral subur­bana unint ron­des entre els pobles de mar i donant sor­tida i enllaç als pobles de dalt, així com la recu­pe­ració de l'antiga car­re­tera dels Sis Pobles millo­rant-ne el traçat», i afe­geix que «pel que fa al nord no té cap sen­tit la cre­ació d'una auto­via paral·lela, ja que l'actual C-32 té capa­ci­tat sufi­ci­ent per esde­ve­nir l'N-II».

En un altre ordre de coses, la for­mació eco­so­ci­a­lista defensa també la reor­de­nació dels peat­ges i plan­teja a nivell gene­ral «la con­veniència d'ampliar el radi metro­po­lità d'acces­sos sense peat­ges fins a uns trenta quilòmetres des de les ron­des de Bar­ce­lona». «Aquesta opció per­me­tria posar fi a un greuge que els ciu­ta­dans de l'entorn metro­po­lità denun­cien des de fa anys i alhora evi­ta­ria la cons­trucció d'auto­vies paral·leles a auto­pis­tes en un espai que ja és molt dens», con­clou.

EL PROTAGONISTA

SALVADOR MILÀ
DIPUTAT AL PARLAMENT PER icv-euIa
«La construcció d'autovies paral·leles a les autopistes no soluciona els problemes de mobilitat»
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.