Medi ambient

A la Selva, intents de doble indemnització

Es van va detectar casos de reclamació a l'assegurança i a Endesa al mateix temps

Les administracions locals van tramitar les demandes

A

A la comarca de la Selva, ja només fal­ten 142 recla­ma­ci­ons per aten­dre, un cinc per cent de les 2.849 que es van pre­sen­tar, 1.339 de les quals pro­ve­nen del muni­cipi de Cal­des de Mala­ve­lla. La resta es divi­dei­xen entre les altres pobla­ci­ons, excepte Sant Julià de Llor, Bon­matí i Sus­queda, on ningú en va pre­sen­tar cap.

Excepte als muni­ci­pis de Llo­ret de Mar i Bla­nes, on van ser les seves pròpies ofi­ci­nes muni­ci­pals les qui van tra­mi­tar les deman­des a Endesa, a la resta de la comarca tota la gestió la va fer l'ofi­cina de Con­sum del Con­sell Comar­cal amb la col·labo­ració de cadas­cun dels ajun­ta­ments.

Com sol pas­sar en aquests casos, no hi fal­ten les acti­tuds dels que sem­pre bus­quen l'opor­tu­ni­tat de treure pro­fit econòmic d'una desgràcia. Fonts de l'ofi­cina de Con­sum del Con­sell Comar­cal expli­quen, però, que ha estat la mateixa com­pa­nyia elèctrica la qui ha detec­tat els intents de frau. En alguns casos, l'afec­tat, en el cas que tingués una asse­gu­rança amb alguna com­pa­nyia, pre­sen­tava la recla­mació per dupli­cat, una còpia a la com­pa­nyia i l'altra a Endesa. En aquest cas, però, la mateixa com­pa­nyia elèctrica era qui s'encar­re­gava de posar-se en con­tacte amb les com­pa­nyies d'asse­gu­ran­ces.

Altres intents, supo­sa­da­ment frau­du­lents, els van pro­duir per­so­nes que tenen una segona residència en algun dels punts turístics de la Selva. Això no els impe­dia recla­mar els diners pels dies que havien estat sense llum, mal­grat que es tro­ba­ven a molts quilòmetres de distància els dies que no hi va haver sub­mi­nis­tra­ment elèctric. Aquests també van ser detec­tats en la majo­ria de casos per Endesa. La com­pa­nyia va fer un ras­treig exhaus­tiu del con­sum habi­tual dels habi­tat­ges en les fac­tu­ra­ci­ons de dife­rents anys, la qual cosa li per­me­tia saber en qui­nes tem­po­ra­des o dies con­crets esta­ven habi­ta­des. Altres pro­ble­mes s'han produït entre llo­ga­ter i llo­ga­ter de l'habi­tatge afec­tat. Nor­mal­ment ha estat el pro­pi­e­tari qui pre­senta la recla­mació i després ja s'ho arre­gla amb el llo­ga­ter. També hi va haver qui va engrei­xar fac­tu­res.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.